Már majdnem minden második magyar háztartásban lakik egy kutya

0
456 megtekintés
Kép: Mars
Swing Szerelem Szulák
A magyar háztartások 71%-ában van kisállat, közel felében (47%) van kutya, és további 10% tervezi, hogy a közeljövőben kisállatot fogad be – derül ki a Mars legfrissebb, Ipsos MORI által végzett kutatásából. A kutatás, amely eredetileg a világjárvány kisállattartásra gyakorolt hatását vizsgálta, arra is rávilágított, hogy bár Magyarország az új kisállattartók számát tekintve élen jár a régión belül, a kisállatok számának növekedése számos kihívást is hoz magával, így a felelős állattartás egyik kulcseleme az edukáció. A Mars, a világ egyik vezető kisállateledel-gyártója, most a felelős állattartásra és a menhelyekről való örökbefogadásra hívja fel a figyelmet, emellett pedig más vállalatokat és szervezeteket is arra buzdít, hozzanak létre kisállatbarát irodákat.

Élen járnak a magyarok az egy háztartásra jutó kisállatok számában

A Mars legújabb, Ipsos MORI által végzett kutatását 8 országban (Ausztria, Belgium, Dánia, Magyarország, Olaszország, Svédország, Spanyolország és Románia) végezték, azzal a céllal, hogy felmérjék, milyen hatással volt a világjárvány a kisállattartó háztartások számára a régióban. Míg korábban a magyar háztartásoknak csak 34%-a tartott kutyát, és a kisállat-örökbefogadások száma általában nem mutatott nagyobb kilengéseket, a világjárvány nagy változást hozott. A pandémia első felében (2020. március – 2021. február) 14,5%-kal nőtt az új kutyatartók száma, a második hullámban (2021 márciusától kezdve) pedig tovább nőtt, és a magyarországi kutyás háztartások aránya 47%-ra emelkedett. A Mars kutatásába bevont háztartások további 10%-a állította, hogy az elkövetkező 6 hónapban szívesen fogadna be kisállatot.

Az idősebb kisállatok még mindig nehezebben találnak otthonra

Kép: Mars

A kutatás azonban azt is megerősítette, hogy az idősebb és betegségre hajlamos kisállatoknak még mindig nehezebb otthont találni: az új kutyatulajdonosok majdnem kétharmada (62%) kölyökkutyát vagy 3 éves kornál fiatalabb kutyát fogad örökbe. Bár az idősebb kisállatoknak kevesebb mozgásra van szükségük, és jó társak lehetnek az idős vagy kevésbé aktív életet élő gazdik számára, még mindig nehezebben találnak gazdát. A kutatás másik fontos megállapítása, hogy azok az emberek, akiknek már van kisállatuk, nagyobb valószínűséggel fogadnak örökbe. A járvány első hullámában az új kutyát örökbe fogadók közel négyötödének (78%) már a járvány előtt is volt kutyája, viszont ők valószínűleg fiatalabb társat kerestke idősödő kutyájuk mellé. Ez különösen megterheli a menhelyeket, ahol sok idős kutya és macska vár örökbefogadásra.

A Mars célja, hogy felelős állattartásra ösztönözzön

A kutatásból az is kiderült, hogy a kisállatok száma várhatóan az elkövetkező években tovább nő majd, mivel egyre többen látják a kisállattartás pozitív hatásait. Az örökbefogadások és így a kutyatartók számának növekedésével a felelős állattartás is egyre fontosabbá válik – ezt ismerte fel a Mars, a világ egyik vezető kisállateledel-gyártója. A Mars, PEDIGREE® márkájával együtt elkötelezett amellett, hogy minden kisállatnak segítsen szerető családot találni.

Ezért arra ösztönöznek minden leendő kisállat-tulajdonost, hogy vegyék fontolóra a menhelyekről vagy az állatmentő egyesületektől való örökbefogadást.

Kép: Mars

A Mars másik fontos törekvése a kisállatbarát munkahelyek népszerűsítése, valamint más vállalatok és szervezetek ösztönzése a kisállatbarát irodák létrehozására.

A Mars magyarországi irodái már több mint egy évtizede kisállatbarátok, és a vállalat számos pozitív hatását látja annak, hogy a kisállatok így több időt tölthetnek együtt a munkatársakkal. Csökken például a stressz szintje a munkahelyen, több alkalom nyílik a munkatársak számára a szocializálódásra, nem beszélve a kisállatokra gyakorolt pozitív hatásokról. A Mars célja, hogy a jövőben más vállalatokat is arra ösztönözzön: hozzanak létre kisállatbarát irodákat. Ehhez a jövőben még több ötletet is tippet ad majd, amelyekkel könnyebben bevezethetők azok a munkahelyi változások, amelyekkel előnyösek mind a kisállatok mind a dolgozó gazdik számára.

A MARS KÖZÉP-EURÓPÁBAN

A Mars 1992-ben lépett be a magyar piacra, 2016 óta pedig a Mars Multisales Central Europe tagjaként működik, amely a magyar, a cseh, a szlovák és a román piacot foglalja magában. A szervezet 540 Munkatárssal, három kategóriában működik: édesség (csokoládé, rágógumi és egyéb édesség), élelmiszer (rizs és szószok), valamint állateledel. A Mars emellett a szegmenseinek két legnagyobb üzemét működteti a régióban: a száraz állateledelt és jutalomfalatokat gyártó csongrád-bokrosi üzem mellett a csehországi Poříčí nad Sázavou-ban működik a Mars édességgyártó létesítménye, valamint édességfejlesztő központja.


A MARS VÁLLALATRÓL

A Mars egy családi vállalkozás, melynek több mint egy évszázados tapasztalata van különböző termékek előállításában, a vásárlók és házi kedvenceik számára egyaránt. A csaknem 35 milliárd dolláros tőkével rendelkező, globális vállalat olyan világszerte ismert és kedvelt termékeket gyárt, mint az M&M’s®, a SNICKERS®, a TWIX®, a MILKY WAY®, a DOVE®, a PEDIGREE®, a ROYAL CANIN®, a WHISKAS®, az EXTRA®, az ORBIT®, a 5™, a SKITTLES®, az BEN’S ORIGINAL®, a MARS DRINKS és a COCOAVIA®. Ezen kívül a Mars állategészségügyi szolgáltatásokat is nyújt, ilyenek például a BANFIELD® állatkórházak, a Blue Pearl®, VCA® és a Pet Partners™.  A virginiai McLeanben található központ mellett a vállalat több mint 80 országban van jelen. A Mars Öt Alapelve – Minőség, Felelősség, Kölcsönösség, Hatékonyság és Szabadság – több mint 100 000 munkatársat inspirál mindennap az értékteremtésre és a növekedésre, amelyre igazán büszkék lehetnek.